Att få träffa andra som en själv

Något Max har påtalat sen han kom ut som trans är att han väldigt gärna vill träffa andra barn som också är trans. Och idag fick han chansen! Föreningen "Transammans Västerbotten" ordnade en familjedag. Vi åkte hela familjen. Jag trodde jag skulle få övertala tonåringarna att följa med, men det behövdes inte. "Självklart följer vi med! Det här är viktigt för Max och vi vill att han ska känna att vi stöttar honom", sa Älvan. 💕
 
Och vilken härlig dag det blev! "Vad var bäst idag?", frågade jag Max när vi kommit hem. "Allt!!!!", svarade han. 😊 För min del var det väldigt värdefullt att få prata med andra vuxna med transbarn, men också att få se dessa barn vara sig själva. Några som precis som Max bytt namn och helt lever som det kön de känner att de är, och andra som ännu behållit sitt gamla namn och pronomen men uttrycker sig utåt som det kön de är inuti. Underbart! "Jag är inte ensam, det finns andra barn i min ålder som är som jag", sa Max med glädjen lysande ur ögonen. 💕
 
 
#1 - - Sandra Rosén Dahlgren:

Å va fint :)!! Diggar namnet på föreningen, fyndigt :)!