Trött i hjärnan

Jag är så trött så jag skulle med lätthet kunna gå och lägga mig nu... Hostan jag dragit på hela veckan håller på att bli bättre, men är inte borta än. Jag har träningsvärk i hela överkroppen av allt hostande...
 
Idag var det TAKK-kurs på habben på förmiddagen, och på eftermiddagen var vi på besök på hörcentralen för att kolla inställningen på happarna. Audionomen skulle skicka en remiss till hörselhabben också, eftersom det inte verkar vara gjort.
 
Nu är jag helt slut i hjärnan av allt som varit bara idag. Det snurrar tecken och det är ansträngande att hela tiden försöka komma ihåg att använda de tecken jag kan när jag pratar med vår LillPrins. Hemläxan från audionomen var att lyssna noggrant på vilka ljud LillPrinsen säger, och om vi hör ljud nu som vi inte hört tidigare. Detta eftersom hon gjorde om inställningen lite på happarna, då vi misstänker att han inte hör s, f, och sje-ljuden.
 
I posten idag kom en kallelse till habben för att göra en IP (individuell plan) för LillPrinsen. Den kan nog bli bra att få veta lite mer hur de tänker att vi ska jobba framöver.
 
Vi väntar på kallelse till ortopeden för att antingen göra skor eller inlägg till LillPrinsen, eftersom han går på insidan av foten. Han är för svag i musklerna runt fotleden för att orka hålla den rak. Kallelse för att göra en svaljundersökning är också något vi väntar på, och som känns ganska brådskande då vi skulle vilja prova med mer vanlig mat men då behöver veta om han svalj funkar som det ska och musklerna bara är svaga, eller om han har något som gör att han inte kan svälja ordentligt. Vi har i allafall fått ett hjälpmedel av logopeden för att träna upp känseln runt munnen. Typ. Jag minns inte helt varför vi skulle använda den.
 
Denna vibrerar och ska röras runt läppar, kinder och haka enligt ett särskilt mönster. Skumt? Ja.
 
Nu ska jag och min trötta hjärna våga vägra laga middag, och skicka maken att fixa hämtmat istället.
 
Ha en skön fredagskväll! Och håll i hatten så den i blåser bort i stormen.