Efter regn kommer solsken

Dagens besök hos psykologen dränerade mig inte lika totalt som förra veckans besök, men jag är rätt trött i huvudet ändå. Lustigt hur en människa kan lura fram sätt att analysera mig själv som jag inte kommit på själv. Jag har börjat se röda trådar i mitt beteende. Tex saker som jag haft nytta av som idrottare men som blir en nackdel i vanliga livet. Det kluriga blir att försöka förändra tankemönster och beteenden och att vara "föreklok" istället för efterklok. Även om det är jobbigt att gå dit så har jag ut så mycket av det att vi bestämde att jag ska fortsätta komma till henne, i allafall en gång till, sen får vi se var jag står då.
 
Även om solen inte riktigt orkar fram, varken ute eller inuti mig, så är det en betydligt bättre dag idag än i går. I allafall vad gäller solen i mig. Idag vaknade jag med en vilja att få något att hända. Kanske kan det bli ett par maskiner tvätt. Alltid något.