Den stora lättnaden

Vi var på sjukhuset nästan hela dagen i fredags. LillPrinsen blev ordentligt undersökt och fick genomgå ett ultraljud på hjärnan och hela buken. Misstanken var ju att trycket var förhöjt i huvudet och det gav en stor oro. Men tack och lov så verkar allt sånt vara inom normalvärdena. Och hon hittade inget konstigt i buken heller. Hon gick speciellt noga igenom lever och njurar, men kollade igenom hela buken. En massa blodprover togs också, och de var helt normala. En aningens förhöjt sänka, men det är inte så konstigt då han är rejält förkyld och hostig och dessutom har haft feber i några dagar nu.
 
Det vi nu väntar på är att få komma och göra en skallbensröntgen. Eftersom de inte kan känna alla suturer på huvudet, så vill de röntga och se om det är så att någon eller några redan slutit sig. Om det är så, så blir det ju operation, men jag orkar inte oroa mig för det redan nu. Det tar jag då.
 
Eventuellt så ska han få träffa en ögonläkare också, då han har en tendens till solnedgångsblick. Han har inte alltid så, men det är rätt ofta. En sån blick kan också tyda på förhöjt tryck i hjärnan, men då de uteslutit det så kan det vara andra orsaker till det.
 
Det här är det som kallas solnedgångsblick.
 
Just nu är jag mest lättad. Och jag känner att jag tar alla tillfällen till att verkligen njuta av min LillPrins.
 
 
#1 - - Jessika:

Skönt att du får känna lättnad. Ja, det är ju svårt att inte njuta av att få ha en sån där liten prins i sin ägo. Han är så underbar.
Kram

#2 - - Mormormamman:

Joo, passa på och njut av föräldraledigheten och bebben. :-) Vi vet ju hur himla fort tiden går och snart är den lille längre än sin mamma och pappa och vill inte alls hänga över axeln och dofta ljuvligt i föräldrarnas näsor. Då snusar man efter cigarettdoft eller annat smått o gott istället. Inte riktigt lika mysigt. :-)))) Kram till er alla.