Att upprepa och upprepa

Skruttans förskola hade midsommarfest idag. Komplett med danslekar runt stången och picknick på gården. Väldigt trevligt och mysigt. Och då Älvan och Filuren har sommarlov och Skruttpappan har påbörjat sin semester, så var vi där allihopa.

Något som slår mig varje gång jag hamnar med många människor, är att jag berättar samma sak massor av gånger. Jag har ingen riktig kläm på vilka som läser här eller på Facebook, och som alltså vet det mesta av det som händer nu, främst runt LillPrinsen då. Och jag kommer aldrig ihåg vilka jag redan hunnit berätta de senaste svängarna för, så några får nog höra samma saker flera gånger, som de kanske också redan läst sig till. Eller att jag tar för givet att någon vet saker de inte visste.

Tacksamt är det iallafall när någon kommer och säger "Jag har läst det du skrivit". Då vet jag att jag kan berätta detaljer istället för i stora drag, när jag får frågan hur det är just nu. Eller "Jag har inte hunnit läsa något alls på jättelänge". Då har jag också något att utgå ifrån.

Och jag hoppas att ni som inget säger något om hur mycket ni vet, har överseende med att jag är en smula förvirrad.