Sömnlös

Sova, vad är det? Inte vet jag. Inte i natt i allafall. Om det är nedtrappningen av Sertralinet som gör mig mer rastlös, eller om det har att göra med att jag ska tillbaka till min frisör om några timmar, eftersom jag inte blev nöjd med klippningen hon gjorde igår, det vet jag inte. Jag hoppas att det har att göra med frisörbesöket. Även om jag i så fall nästan blir arg på mig själv för att ett klagomål kan påverka mig så att jag inte kan sova. Och det är ju till och med jag som framfört klagomålet. Hade varit lättare att förstå om det varit jag som blivit klagad på.

Men, men, jag har slutat försöka förstå hur min hjärna funkar.

Så nu sitter jag här och dricker mjölk - perfekt "kan-inte-sova"-dryck. Också letar jag foton på hur jag var klippt sist också mailar jag dem till mig själv. Från mailen på datorn till den jag har på mobilen alltså. Bilder som jag kan visa så att hon förstår vad jag menar, vad som är skillnaden mellan den klippningen och den hon gjort nu. Jag försökte förklara igår, men hon förstod tydligen inte.

Annat som snurrar i mitt huvud är alla de fina kläder jag beställde från Meandi på visningen igår. Det är fascinerande hur fort det drar ihop när det är fyra barn som det ska beställas åt. Ja, jag beställde åt Sprattlet också. Men inget åt mig själv. Till det räckte inte pengarna den här gången. Barnen går först.

Oh, kom förresten på att jag ju inte har berättat om att jag gjort ytterligare ett ultraljud. I fredags. Mellan F hade den här gången samlat mod och följde med. Sprattlet beräknades väga 986g, vilket är en aning lite för tiden, men inte så lite att det är något som vi ska oroa oss över. Jag får ju heller inte så stora barn.

Nu mera mjölk och kanske en överbliven godbit från Meandi-visningen igår. Sen ska jag försöka sova någon timme innan det är dags att kliva upp igen. Och åka till frisören... Tur jag har en massagetid bokad någon timme senare, för om det inte är tillräckligt med spänningar i min kropp nu, så lär det nog finnas en del att ta hand om efter att jag varit hos frisören igen. Att det ska kännas så jobbigt att stå på sig!