Idag är en bra dag

Skruttan var glad vid lämningen i morse, enligt maken. Tjohoo! Kanske det har släppt nu. Hon gillar att leka med Barbie och gör det både här hemma och på dagis. Så både i går och idag har vi i samband med att vi börjar klä på henne ytterkläderna, pratat om Barbiesarna på dagis, och det är som att hon då har kommit på att de är roliga och sett fram emot att komma dit och leka med dem. Hoppas hoppas att det håller i sig och att hon fortsätter vara den glada unge hon brukar vara.

Själv verkar jag vara feberfri idag. Ett till tjohoo! Så nu kan jag kanske få gå till min praktikplats imorgon igen.

Jag tror att jag har kommit på en anledning till varför jag är så stressad just nu. Eller en kombination av anledningar. Först är det praktiken. Jag är alltid stressad av allt som ska hinna göras under en praktik. Den här gången är det inte så jättemycket på plats, men desto mer att skriva. Också har så klart Skruttans ledsna lämningar (det låter som något helt annat...) gjort mig lite ur gängorna. Och så det som alltid ligger under ytan den här tiden på året. Min ena brors död. Jag blir som uppvarvad när mörkret kommer och höststormarna drar in, vilket brukar vara någonstans runt mitten på okt, och sen håller det i sig till efter den 11/11, hans dödsdag. Så idag ska jag försöka ta mig till graven hade jag tänkt. Det borde ge mig lite lugn.