Nytt underverk och julklappsönskningar

Idag (skulle jag eg gjort redan i går, men somnade ifrån i soffan...) säger jag ett stort GRATTIS till min kusin F och hennes familj till tillökningen. K och S fick en liten lillebror. :-) Helt underbart! Ett jättestort grattis till er!

Strax före middagen igår så frågade jag Skruttan vad hon önskar sig. Vad hon skulle vilja få av tomten. Hon svarade att hon inte visste, så jag sa att hon skulle fundera på det. 20 minuter senare kommer och och glatt ropar;

"En bok!!!"
"Ehh??? Vadå en bok?" (Jag hade redan glömt att jag ställt henne en fråga.)
"Ja, det vill jag ha av tomten.", säger hon lyckligt.
"Vadå för bok?"
"Det vet jag inte."
"Kanske en med Lilla spöket Laban?", frågar jag eftersom jag köpt just en sån åt henne.
"Jaaaa!", svarar hon.

2 timmar senare;

Skruttan kommer skuttandes in i köket.
"Mamma, en anka!", utropar Skruttan glatt.
"???? Vad menar du med anka?"
"Jag önskar mig det av tomten. En anka. En sån som mormor har."
"Har du funderat hela tiden sen jag frågade om vad du önskar dig?"
"Ja, och nu vet jag. En bok och en anka.", säger Skruttan och skuttar iväg igen.

Så nu idag ska jag ut och leta en anka. En sån som mormormamman har.För jag har en känsla av att Skruttan blir grymt besviken om hon inte får någon anka av tomten.