Bortglömd plats

Alltså jag glömmer liksom bort att vara här numera. Alla skojiga knäppheter som skulle kunna skrivas här, hamnar sorgligt nog aldrig här. För när jag någon gång tänker att "Aha! Det här ska jag skriva på bloggen!", så vips så har tiden försvunnit också glömdes det bort.

En annan bortglömd plats är tvättstugan på gården. Jag gillar inte att tvätta mina kläder i offentliga utrymmen. Och det är inte för att de skulle vara vansinnigt otrevliga, kläderna alltså, eller fula, trasiga eller något annat, nää, det är för att någon kan ju ta dem... Jag gillar inte att bli av med grejer. Jag får panik bara jag tänker på att någon skulle vilja stjäla min favorittröja, bästa jeansen eller något annat kärt plagg. Jag vill inte ens bli av med en hålig strumpa. Så när vi någon enstaka gång använder tvättstugan (på gården alltså. Det är inte så att vi undviker att tvätta överhuvudtaget...) så är det underkläder, sängkläder och handdukar så får äran att tvättas och tumlas där. Då sista tiden har varit helt kaotisk med så enormt mycket att göra i skolan att jag inte hunnit något annat, så har tvätthögen bara vuxit och vuxit. Maken röstade för tvättstugan på gården och efter lite muttrande gav jag med mig och skickade iväg honom dit med ett par påsar i helgen. Och han bytte maskiner och det hela flöt på galant. Så kom middagen och vi sitter och äter i godan ro, också inser vi plötsligt att vår tvätttid var slut för 2 timmar sedan... Panik! "Nu har säkert någon stulit mina strumpor!", tänkte jag, och sprang fortare än blixten över gården. Jag såg framför mig hur någon hade gått bärsärkagång bland kläderna och roat sig med att klippa hål och göra spöken av alla lakan, och massor av andra hemskheter med de underkläder och handdukar som inte var stulna. Men döm om min förvåning när jag kom dit och allt var kvar. Orört. Helt otroligt! Kanske, kanske vågar jag testa att tvätta där igen.
#1 - - Mormormamman:

Joodu, tjuvar finns det gott om så håll koll. :-) Ett tips inför nästa tvättchock.....gör en tvättloppis! Lägg fram de kläder och prylar du INTE behöver mer och sätt ett pris på dem. En tvättstugeloppis alltså! Borde bli omåttligt poppis och ingen risk för tjuvar med ett lämmeltåg av hugade spekulanter i tvättstugan.Sen kan mormormamman placera sig vid dörren,( med sin kaffetermos ,)och göra en sista koll innan folket lämnar lokalen. Allt för att vi ska kunna vara säkra på att de betalat. Vid osäkerhet så lägger jag bara tjyvbent på personen och sen är det ingen som vågar mopsa sig eller snatta trasiga strumpor mer! Fiffigt va ?

#2 - - Skruttans mamma:

Alltså, mormormamman, du har så bra idéer! Klart vi ska ha en tvättloppis. Jag meddelar tid och plats. Eller platsen är kanske ganska självklar... ;-)