Halkat på isen, puckad i huvudet och akupunktur

I går skulle jag på körlektion. Det var nsöoväder och jag hade ont och var inte alls sugen på att ge mig iväg. Men jag peppade mig och tog mig i allafall dit. Sen när jag tror att det är min tid, så tar min körlärare med sig en annan elev. Jag satt så han såg itne mig, och jag blev så paff att jag int esa något. Däremot så såg en av de andra körlärarna att jag såg lite förvirrad ut, så han undrade vad det var. Efter en koll i bokningen så kunde vi konstatera att jag ahde skrivit in en tid i min kalender, men glömt att skriva in mig på den tiden i bokningslistan... Och inte kunde jag ge mig på teorin heller, för jag hade glömt mitt elevnummer hemma, och innan jag upptäckte det, så hade alla lärarna hunnit gå iväg med sina elver, så det fanns ingen där som kunde hjälpa mig ta reda på det heller. Så det var bara att gå till bussen och åka hem igen. Jag är ett pucko!! *knackar mig själv hårt i huvudet*

När jag sen kommit hem, skulle jag ta posten ur brevlådan och då lyckades jag så klart halka på isen nedanför den. Tck och lov så föll jag så att det ena benet slog undan det andra, och därför slet det inget i fogarna. Däremot fick jag mig en rejäl smäll på höften och ena armbågen, och jag drog på mig en ordentlig sträckning i nacken. Det var helt klart inte min dag igår...

Idag var jag på min andra akupunkurbehandling för foglossningen. Jag kände ingen effekt av den första, och nu inget av den andra heller, men det hade jag inte räknat med ändå. När jag väntade sonen så tog det 3 eller 4 gånger innan jag märkte någon skillnad. Jag ska gå två gånger i veckan fram till påsk och sen ska vi utvärdera och se omjag fått någon effekt.