De glada idioterna

Klockan 9.35 i morse var jag hemma igen. Hemma igen efter att ha handlat en himla massa mat. Jag, Skruttan och LillPrinsen. Det måste vara någon sorts rekord. Visserligen är vi ofta uppe tidigt, men sen brukar jag behöva typ 5 timmar innan jag kommit igång. Men idag var det full fart på en gång. Duktiga jag.

Om detta inlägg verkar en aning förvirrat, så frånsäger jag mig allt ansvar. Skruttan leker "prata-med-mamma-utan-att andas" och berättar allt som händer på tv:n. Jag skulle i princip kunna vara i ett annat rum och ändå ha full koll på vad som händer. Liiite svårt att skriva något vettigt samtidigt. Inte för att jag försöker hävda att det jag skriver här är vettigt, men ni fattar vad jag menar. Hoppas jag.

Då jag nu fick så mycket tid över idag så fick eftermiddagen tillbringas på stan. För första gången sen LillPrinsen föddes har vi faktiskt några kronor att spendera. Så det blev 9 böcker på bokreaspurten för en total summa av 310:-. Nu finns det spännande läsning för Stora N och Mellan F. Vilken tur, då vi tillsammans kommit fram till att de ska läsa lite ett par gånger i veckan.

Och mera fynd blev det i form av vindbyxor till alla barnen (eller i varje fall till de tre som lärt sig gå), och en ny baddräkt till Skruttan. Den gamla löses snart upp av sig själv. Den nya skulle kosta 159:-, men i kassan gick den in för 49:50. Lovely! Och vindbyxorna var på medlemspris eller rea.

Så jag känner mig som om jag tjänat pengar idag på alla fynd. Jag vet att man inte TJÄNAR pengar när man handlar, man SPARAR när man handlar på rea. Men lik förbaskat känns det som om jag tjänat pengar. Så det så.

Nu ska jag återgå till tv:n och "De glada idioterna" Gladiatorerna går under det namnet hemma hos oss. Fråga mig inte varför. Det var inte jag som kom på det.