Att krypa ihop och gråta lite

Om jag kunde skulle jag lägga mig i ett hörn och gråta lite. Det känns som om det inte är något som flyter just nu. Det tar liksom aldrig slut.

Skruttan fortsätter att bajsa vatten, kräkas och gå ner i vikt. Hon är som en skugga av sig själv. Men två besök på akuten i helgen och provtagningar på barnmottagningen i måndags har än så länge inte gett något svar på varför hon varit sjuk i 2½ vecka. Vi fick till och med själva ringa idag och kolla vad provsvaren var. Ingen har hört av sig... Och det har blivit ett normaltillstånd för Skruttan att må dåligt så hon släpar runt på hinken det lilla hon rör på sig. Och det ligger ett par extra trosor nära till hands för alla gånger hon inte riktigt hinner till toaletten. Min lilla lilla Skrutta!

Idag fick Mellan F stanna hemma med misstänkt magsjuka. Om det är det vet jag inte. Han har kräks en gång och sen mått bra och ätit som vanligt. Men då Skruttan mår som hon gör och LillPrinsen är liten, så måste jag försöka hålla honom ifrån de yngre syskonen. Och tvättandet och spritandet har nått nya höjder här hemma.

LillPrinsen är ledsen och orolig och sover bara korta snuttar om jag inte bär honom.

Och som extra tillskott kom Stora N hem ledsen. Det är svårt att hjälpa henne när hon och lärarna har så olika uppfattningar av situationerna. Hon missförstår, och jag tror inte att lärarna riktigt fullt ut förstår varken det eller hur tydliga de måste vara mot henne. Att det inte går att tro att hon ska förstå det som andra tar som självklart, om man inte säger det rakt ut. Hon läser inte mellan raderna...

Som extra tillskott så finns det andra orosmoment här hemma också. Det handlar visserligen inte om mående eller så, men blev extra jobbigt när annat inte heller flyter.

Jag känner mig väldigt otillräcklig just nu. Och det där hörnet känns väldigt lockande att gå och lägga sig i... En stund i allafall.
#1 - - Sara:

Skickar massor av kramar!! Åh vad jag hoppas att allt löser sig för er, och det är kvickt!! Kraaam!

#2 - - B:

Kram från mig också!

Råkade förresten läsa (i jakt på annan info) att diarré och kräkningar hos barn kan bero på diabetes också. Jag utgår att läkarna redan uteslutit/kollat det, men jag kunde inte riktigt släppa det så jag ville nämna det ändå... Kram igen!

#3 - - Neagumman:

Å, massor av kramar från mig med!!!!!