Plötsligt händer det

Bara så där kom jag på att jag skulle träna idag. Simma till och med. Halsontet har gett med sig! Så som gubben i lådan dök jag upp på simhallen och ner i bassängen. Eller rättare sagt så dök jag inte i, jag hoppade med fötterna först. Efter 60 minuter och 2100m så är jag rätt slut. Och skrattmusklerna har fått jobba också. Förhoppningsvis har jag skrämt lite stress på flykten nu, så att jag är som ny i morgon. Eller så kommer jag att gå ihopkrupen och ha träningsvärk överallt. Jag satsar en del på att alternativ nummet två är det som kommer att gälla...

Kan meddela att Skruttan nu också slutat att bära runt sin hink som en handväska. Imorgon får hon gosa med mig och komma ikapp med ätandet, men på fredag är det förskoledags för henne igen. Tjoho, säger jag. Tjoho, säger Skruttan.