Tjejfest, Magnus Betnér och massa annat

Igår hade vi tjejfest hos mamma. Den trogna skaran bestående av kusin S, mamma och tre stycken av mina mostrar var så klart närvarande. Alla med starka åsikter, som så klart med lite alkohol i kroppen mynnade i rejäla diskussioner. Vi är sällan överrens om saker, men det är riktigt kul att diskutera. Sen måste mamma ha preparerat godiset med alkohol eller nåt annat, för hur kan jag annars vara lätt bakis idag?? Fy på dig mamma! Lura din stackars dotter så... ;-)

Idag ja. Dagen började med att Skruttan vaknade 5.30 och förväntade sig att vi skulle stiga upp. No way!! "Sssccchhhhh!! Nu är det sova! Lägg dig ner!", funkade lite sisådär. 6.50 var hon inte bara lite upprörd, hon var arg, så det vara bara att masa sig upp. Nu gjorde det väl inte så mycket för min egen del, eftersom jag ju skulle simma med pappa på morgonen, så det blev mest att packa ihop grejerna och hoppa in i pappataxin när den kom.

Simningen gick väl.... sådär. Jag tror inte jag var helt nykter... Efteråt var jag vaken i allafall. :-)

Så var det simskola för barnen. Jag var en dålig mamma och tittade inte på min telningar, annat än litegrann, utan jag satt med näsan i en kursbok istället. En liten stund hann jag dock titta, och fick fnissa åt Mellan F som är så söt när han simmar crawl att jag bara ville hoppa i bassängen och äta upp honom. :-)

Direkt därifrån blev det leklandet, där vi hade stämt träff med fem andra mammor som jag umgicks en hel del med när Stora N var liten. Vi har alltså alla varsin -02:a födda bara med någon månads intervall. Jättekul att ses igen efter alla dessa år, och jag hoppas att det inte behöver gå flera år igen innan det blir av igen. Maken har ont i hela kroppen efter att ha jagat Skruttan runt i ställningarna. Själv har jag möjligtsvis bara en lätt träningsvärk i käkarna av allt pratande. Rättvis fördelning av ansträngningarna, enligt mig. :-)

Nu säger jag bara en sak - Magnus Betnér!!! Vi var och såg honom nu i kväll och vi blev definitivt inte besvikna. Nu har jag en levande bild av hur det är för en kille att vaxa pungen och rumpan, i huvudet, jag vet vad som är skillnaden mellan en tjejs rumpa och en killes, och jag har fått nya uppslag för vad man kan göra med en deo... Roligt var också att när vi kom, ca 30 minuter innan det skulle börja så sprang han runt ute i foajen och lekte med sin dotter. Han verkar vara en så skön och enkel kille, som verkligen går din egen väg och inte bryr sig ett piss om vad andra tycker om det. Jag bugar och tackar för en väldigt underhållande kväll.
#1 - - mormormamman:

Jäklar att du skulle avslöja mig! ALLA tjejkvällar prepareras godiset med gin! Allt för att skumbananerna ska öka diskussionslusten ett extra snäpp och för att det är så kul att se de yngre dansa rumba. Det är alltid festens höjdpunkt! Och utan gin, ingen rumba. Tänk att jag nu förtiden börjat ha en skål med godis för chaufförer och en skål för estradörer! Innovativt så det förslår. Jag/vi tackar också Betnér för en trevlig kväll.:-) Natti natti.