"Titta!"

Ja, det är vad Skruttan säger mest hela tiden numera. Andra frekventa ord är; mamma, pappa, mpa (lampa), gicka (dricka) och go (sko). Också gillar hon att låta som en bil och gör stora försök att försök jama som en katt. :-)

Klättring har hon också börjat med. Jag hade glömt att stänga grinden i trappen en dag, och då satt hon plötsligt fyra steg upp... Och fort gick det!

Hon ställer sig upp mot allt. Och då menar jag allt. En morgon gick dottern runt i bara trosorna. Då satte sig Skruttan på knä och tog tag i trosorna för att ställa sig upp. Dottern ropade skrattande på hjälp, då hon ju gärna ville behålla trosorna på. :-)

Idag har Skruttan gjort nya upptäckter. Hon har kommit på att sand kanske inte är så gott, men man vet ju inte om all sand smakar illa, så det är bäst att prova flera gånger. :-) Hon har även hunnit med att plocka två stycken tussilago, varav den ena hann bli väldigt blöt och slemmig innan jag fattade vad hon gjorde.

Ikväll medan maken läste för de större barnen så lekte Skruttan runt dem. Jag fanns också i rummet. Plötsligt säger Skruttan "Titta!". Allihopa tittar mot henne, och då ställer hon sig upp utan att hålla i något. Snacka om att vi blev förvånade! Sen stod hon visserligen bara ca två sekunder innan hon ramlade på rumpan, men ändå. :-)

Nu ska jag sova! Förkylningen är fortfarande inte borta, så jag är rätt trött och slut. God natt!