Skolavslutning, cykelfest, fadder, bröllopsdag

Tänk vad mycket det hinner hända på bara några dagar! I torsdags hade dottern sitt livs första skolavslutning. Hon tyckte det var jättespännande och ser verkligen fram emot att börja ettan till hösten. Dagen till ära fick barnen göra en avslutningstårta. Smarrig värre! :-)

Dottern väntar på att hennes klass ska få gå upp och sjunga.

Finklädda barn som väntar på att få avnjuta sitt verk - avslutningstårtan med jordgubbar och nonstop.


Fredagen blev rätt lugn. Jag minns faktiskt inte alls vad vi gjorde. Städade, tror jag. Eller, visst ja. Jag vaknade ju tidigt och fick för mig att jag skulle ut och springa. Jag hann hela rundan innan de andra vaknade och kom ner. Då tittade de lite konstigt på mig som satt i köket och stretchade. :-)

I lördags hade vi cykelfest. Vi hade en förrätt och jag hade tänkt fota skapelsen vi bjöd på, men jag glömde det. :-( Det var i allafall en smördegslåda med smörfrästa haricotes verts och en ljuvlig champinjonstuvning. Vitt vin och lite sallad till det. Våra gäster verkade nöjda och själva tyckte vi att det var lyckat. Varmrätten fick vi sen cykla tvärs över halva stan för att äta, och efterrätten avnjöts ett par kvarter från här där vi bor. Tur att festen sen bara var ytterligare ett par kvarter bort. :-)

I söndags var vi på min kusin S yngste sons dop. Jag hade, tillsammans med en av deras killkompisar, fått den stora äran att få bli fadder åt lille S. :-) Min kompis H, som har www.hellabelladesign.se hade gjort den fina tavla som lille S fick av oss i doppresent. Den blev väldigt uppskattad. :-)

I går njöt vi mest av att vi alla numera är lediga. :-)

I dag har vi varit på öppna förskolans avslutning. Det blev varmkorv och tårta. Nu ska vi gå och slappa i soffan och äta lite gott, eftersom vi firar bröllopsdag idag. I åtta fina år har vi varit gifta. Hipp, hipp, hurra för oss! :-)
#1 - - Adrian:

Det känns som väldigt länge sedan vi firade ert bröllop i "Kåtan", måste ha varit före kriget, bilen och tv:n typ :)

#2 - - Sara:

Tänk, åtta år och tre underbara barn. Life is good, men det går undan.