På resande fot

Eller kanske i resande bil är mer korrekt. Ca 60 mil har vi avverkat idag. Sista dagarna har det mest varit packning också har jag varit sjuk. Resfeber har jag haft. En mycket svår sjukdom som bara kan lösas på ett sätt - att bege sig ut på den planerade resan. Därför var både jag och barnen på väg redan i går morse. Maken påpekade dock lite försiktigt att vi varken hade packat färdigt eller gjort flera saker som vi planerat att göra innan avresan. Småsaker...

Imorse satte vi av strax efter 7. Vi hann åka i, ja några mil, innan Skruttan blev åksjuk och kaskadkräktes upp frukostvällingen över hela sig... Party!! Eller inte... Jag var glad att det var jag som körde och således slapp torka. Och nej, det var inte min körning som var orsaken till kräkningarna. Den som så antyder kommer att åka på moppo! Vi fick leta Postafen så fort klockan hade passerat 10 och apoteken öppnat. Sen har hon vinglat runt och varit hög resten av dagen. Nu ligger hon och fnissar i sin säng här på hotellet. Imorgon bär det iväg igen. Då blir det lunch med makens mormor, och sen sova hos makens morfar och hans fru.

Nu - njuta av mjuka lakan.
#1 - - Mormormamman:

Härligt med hotellakan när kroppen känns lite sliten av många mil i bil, för att inte tala om den härliga känsla som infinner sig när man börjar tänka på morgonens hotellfrukost...mmmm! Kramar till er alla. :-)