En gammal musiklärare och minnen

Alltså, jag har försökt placera den man som spelar piano när vi har konserter på jobbet, men inte lyckats. Förrän i kväll när mamma plötsligt kom på vem det är - en av mina gamla musiklärare från låg- och mellanstadiet. Självklart behövde jag kolla om mina kära klasskamrater kom ihåg honom, vilket en del också gjorde. Framförallt så väckte det massor av minnen om gamla sånger vi sjöng på musiken... 😂 Så nu kommer jag att sjunga på "Fönsterkroken Niklas", "Upp för en backe", "I Medelhavet" och "34:an" resten av kvälllen/natten/morgondagen. Herregud vad vi sjöng lustiga sånger på 80-talet! 😂😂😂
 
"Har du hört historien om fönsterkroken Nicklas,
han sitter vid en fönsterkarm och väntar på att vrickas, 
öppna mig, öppna mig, öppna mig, jag väntar,
öppna mig, öppna mig, öppna mig, jag väntar.
Meeeeeelon! Jag såg dig äta meeeeelon. 
Det var en kväll under bron. 
Det var en härlig vision."
 
"Upp för en backe och över en bro, ner för en backe och över en ko. Hej och hå över en ko som fortsatte tugga och glo.

Upp för en backe med blommande hägg, ner för en backe och genom en vägg. Hej och hå genom en vägg och krossade trehundra ägg.

Upp för en backe och genom en krök, ner för en backe och in i ett kök. Hej och hå in i ett kök och ut med potatis och lök.

Upp för en backe och genom en sväng, ner för en backe och ut på en äng. Hej och hå ut på en äng och över en campares säng.

Upp för en backe och vägen var hal, ner för en backe och in i en sal. Hej och hå in i en sal till Skrotbilsföreningens bal."
 
"I Medelhavet sardiner simmar. Apu, apu, apu, apu. Men i mitt hjärta där simmar du. Apu, apu, apu, apu.

In the Middle ocean sardines are swimming. Apu, apu, apu, apu. But in my heart are swimming you. Apu, apu, apu, apu.

I Medelhavski sardinski simmski Apuskidusski, apuskidu. Men i mitt hjärtski där simmski dusski. Apuskidusski, apuskidu.

I Norske havet sardiner svomme. Apu, apu, apu, apu. Men i min blodpump där plasker du. Apu, apu, apu, apu."
 
"Denna kåk har varit våran uti många herrans år
Denna kåk har varit vår och det har nog satt sina spår
Denna kåk har varit snäll och den var vår i vått och torrt
Men nu är det slut på det för nu ska 34: an bort

Ja nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela rasket rivas
Nu ska hela rasket bort
Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu går 34: an i himlen in

Denna kåk var ganska rar och släppte solsken till oss in
Den var också generös med fukt och kyla, regn och vind
Kanske ful och lite gnällig, men den ville alla väl
Och den var vår i alla väder, fastän gisten, ful och skev

Men nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela rasket rivas
Nu ska hela rasket bort
Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu går 34: an i himlen in

(SOLO)
Här i kåken har vi härjat sen vi alla varit små
Här i kåken klådde morsan vicevärden gul och blå
Ja vår kåk har fått stå pall för smällar hårda så det dög
Som när far gick genom väggen så att spån och plankor flög

Men nu är det slut på gamla tider
Ja nu är det färdigt inom kort
Nu ska hela rasket rivas
Nu ska hela rasket bort
Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind
Nu är det slut på gamla tider
Nu går 34: an i himlen in
Nu är det slut på gamla tider
Nu går 34: an i himlen in"
 
Vi kanske inte var helt friska i huvudet, men roligt hade vi. 😂