Nu blir det åka av

Så mycket ångest jag hade i kroppen på väg till hjälpmedelscentralen idag, minns jag inte när jag hade sist. Men så kom vi in genom dörrarna, LillPrinsen och jag, och möter hans sjukgymnast och en av våra grannar (hon är också sjukgymnast och jobbar just nu på hjälpmedelscentralen). Då släppte det mesta och jag kunde andas igen. 
 
LillPrinsen har längtat hela dagen efter detta besök. För idag var dagen då han skulle få prova ut en cykel. En cykel med tre stora hjul. Med dålig balans, sen grovmotorik och en synnedsättning är det inte så lätt att lära sig cykla på en vanlig två-hjulig cykel. Därför får han en tre-hjulig istället. Och lyckan han visade när han fick cykla fram och tillbaka i lokalen (med lite påskjutningshjälp), den lyckan fick all min ångest att försvinna. 💓
 
 
En cykel med ringklocka! Vilken lycka!
 
Sen var den största funderingen varför vi inte fick ta med oss den hem. Den var ju hans, tyckte han. Att andra också kunde behöva prova just en sån cykel var lite svårt att förstå först. Nu hoppas vi att hans egen cykel kommer hem till oss snart, och att snön smälter bort på gården så att han kan få börja använda den.