Julstök och allt annat

Hej hopp i julstöket! Tittar in lite och meddelar att i år har vi minsann en snygg gran! Jag la in mitt veto mot några av de pynt som tidigare år haft sin plats i granen, och lät helt enkelt dessa "försvinna". Och maken fixade nytt glitter som heter duga. Hm, den är en hel del finare i verkligheten än på bilden. Jag är helt enkelt ingen fotograf...
 
Och jag ber alla blunda för det faktum att vårt bröllopsfoto halkat ner i ramen. Jag ska fixa det. Någon gång...
 
Just nu sitter jag och skriver en ny vårdbidragsansökan. Vi har på flera håll blivit medvetna om att ½ vårdbidrag för ett barn med så många olika svårigheter som vår LillPrins har, är rätt lite. Så nu söker vi nytt och hoppas på en annan bedömning. För den som inte skrivit en ansökan om vårdbidrag, kan jag meddela att det tar tid... Speciellt som vi behöver kontakta alla möjliga olika ställen för att få intyg på alla olika former av svårigheter och nedsättningar som LillPrinsen har. Just nu behöver vi intyg från;
 
- barnläkare (beskrivning av hans syndrom och hur det påverkar honom med bla regelbundna provtagningar och matintag osv. Ev också från gastroläkare, dietist (och kanske barnhjärtläkare) om inte barnläkaren känner att hon kan skriva utifrån alla de proffessionerna)
- barnhabiliteringen (sjukgymnast och logoped skriver om motoriksvårigheter och svårigheter med tal och kommunikation)
- hörselrehab (kuratorn och hörselpedagogen skriver om hur vår vardag påverkas och vilka anpassningar vi måste göra som man inte behöver med ett fullt hörande barn)
- audionom (härifrån behöver vi senaste audiogrammet som visar hur han hör och intyg på att han har hörapparater)
- hörselläkare (en beskrivning av vad hans hörselnedsättning beror på och vad den kallas)
- ögonläkare (en beskrivning av hans svårigheter att röra ögonen utåt och hur det begränsar hans vidvinkelseende, vilket fick en betydligt större betydelse nu än vad den skulle haft utan kombinationen med hörselnedsättning)
 
Sen ska jag hinna ringa kirurgen också för att se om de är medvetna om LillPrinsens övriga svårigheter och varför det innebär att han skulle behöva få högra prioritet att göra operationen för att stänga igenom de båda ljumskbråcken och det nyuppkomna pungbråcket.
 
Puh! Jag har att göra inser jag... Bara att börja beta av listan.