Idag får jag lida för i helgen

Jag har mått rätt bra i helgen och orkat litegrann. Plockat av presenningen från utemöblerna och styrt dem till rätt plats, rensat ogräs från vår enda lilla rabatt, en kort promenad för att handla lite, en kort snutt på en loppis (där jag fyndade en lära-gå-vagn till LillPrinsen), och följt med och tittat på när Filuren simtränade (Älvan är lite förkyld). Jag har vilat mer än jag grejat på, men det verkar inte ha blivit tillräckligt ändå... För idag är jag trött och slut och känner mig ledsen. Jag har min plats i soffan idag. Förhoppningsvis orkar jag upp ur den i morgon.
 
Några bilder från helgen;
 
 
LillPrinsen funderar på varför vi har satt strykbrädan för dörröppningen ut till altanen.
 
 
"Jag vill också få komma ut!"
 
 
Hit ut ville han, LillPrinsen. Altanen är nu redo för sommar.
 
 
Här blir det varmt och skönt. Skruttan passade på att sola lite. Och jag med.
 
 
Älvan sitter och filosoferar.
 
 
Filuren läser godnattsaga för lillebror.