Sånt vi gör dagen innan julafton

Efter 15 år inom kooperationen så borde jag ha erfarenhet att förstå att dagen innan julafton är inte rätt dag att julhandla... Men i år blev det så ändå. Och vi överlevde. Men det var på håret...
 
Tragiskt nog blir det en knäck-lös jul hos oss. För knäck går tydligen inte att köpa. Eller i varje fall så hittar jag ingen. Och jag är för knäckt för att orka göra egen...
 
I övrigt har vi lekt ute. Eller vi och vi. Älvan, Filuren och Skruttan har lekt ute.
 
 
Här leker Filuren och Älvan att de är julklappar, och att julklappen Älvan är på rymmen. Eller så leker de något annat. Vem vet.
 
 
Här leker LillPrinsen att han är elektriker och försöker koppla ihop ljusslingan på granen på ett nytt spännande sätt. Eller så hittade han bara något som lös som såg spännande ut.
 
 
Här har Älvan, Skruttan och Filuren smugit fram till granen och börjat plocka i de paket som ligger där, vilket är de som alla barnen ger till varandra, och de som maken och jag ger till varandra. Inte helt lovligt... Fast om det är så att de smyger in några extra fina paket till mig så är det absolut lovligt att vara där!
 
 
Här har Skruttan fått något sorts anfall som de övriga två försöker avhjälpa genom att kasta paket på henne. Eller så skakar de bara paket för att försöka lista ut vad som är däri.
 
Sånt gör vi idag. Vad gör ni?
#1 - - Madde:

... försöker plocka ihop mig efter att kompl.handlat mat o de sista klapparna i dag. ALDRIG mer! Jag brukar vara ute i god tid- nu blev det inte så i år. Men def. sista gången jag är på stan/köpcentrum tillsammans med hela Umeå........