Sånt som hänt sista tiden

LillPrinsen är en ljuvlig liten kille! Och det händer en del runt honom nu. Hans läkare på barnmottagningen har kommit fram till att han bör utredas eftersom han är så pass sen i grovmotoriken. Han har i allafall kommit på hur man vänder sig från rygg till mage, så det sysslar han en del med. Också blir han arg nrä han hamnar på mage... :-D Men från mage till rygg händer bara genom "olyckor" ibland. Han stöttar fortfarande inte på armarna när han ligger på mage.
 
Även om han inte greppar sina fötter än, så har han börjat studera dem då och då.
 
"Men vad är det där längst ut på mitt ben?!?"
 
Första badet på simhallen har också avklarats. Har man en mamma och storasyskon som gillar simning, så bör man ju få vattenvana så tidigt som möjligt. :-)
 
"Jag är inte riktigt säker på vad jag ska tycka om detta..."
 
Och idag blev det första smakisen. Potatis blandat med babysemp och smör.
 
"Väldigt skumt..."
 
"Vad tänkte du att jag skulle göra med det här?"
 
"Ja, det här var kanske inte så dumt!"
 
"Mamma, har du mer av det där goda?"
 
I övrigt är planen att sätta in lite mer näringsrik mjölkersättning, då LillPrinsen återigen tippat av sin kurva. Då han inte är så stor i början så vill de inte låta honom tippa av så. Så lite extra näringsrik mat ett tag, så får vi se om han klättrar upp igen. Sen kommer han att få träffa en sjukgymnast nästa vecka, för att bedömas och för att vi ska få ett träningsprogram för att öva upp hans stabilitet. En träff med en barnneurolog finns också i planeringen.
#1 - - Mormormamman:

Så fina bilder på en jättefin kille. Ja ok då ....du var också fin på bilden. :-) Kramar till er alla.

#2 - - Sara:

Underbara foton. Jag får sådan sötchock att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv! Kram!

Svar: Jo, jag är ovanligt söt. ;-D För jag förstår att det var bilden som jag var med på som gav dig sötchocken. :-D
Skruttans mamma

#3 - - Madde:

Han har verkligen en talande mimik. Charmputte!
Skönt att det rör på sig kring Elwins utredningar!

Ha en bra vecka!