Precis som Mamma Mu

En stor nackdel med att ha ett barn som inte ammar är att man måste pumpa ur bröstmjölk så förbenat ofta. I allafall om man som jag vill att han ändå ska få bröstmjölk trots att han inte fattat hur han ska suga för att få ut den själv. Jag önskar mig en automatisk mjölkmaskin i julklapp. En sån som själv känner när det är dags, letar fram bröstet, pumpar, går bort med mjölkflaskan, märker den och ställer den i kylskåpet. Helst ska den sen också rengöra pumptratten och förbereda för nästa pumpning. Helt utan att jag måste engagera mig. Visst borde det finnas en sån, va? Fast med en sån hjälp kanske jag skulle känna mig ännu mer som en ko...

För övrigt så tyckte LillPrinsen att det var dags att bli av med sonden i morse, så han befriade sig själv från den. Och då han har ätit så bra från flaskan sista dygnet, så har inte vi någon panik med att åka in och få den ditsatt igen. Tanken var ju ändå att den skulle dras i morgon, ifall flaskmatningen funkat bra. Och blir bedömningen att han klarar sig utan sonden (att han fått i sig rätt mängd mat från flaskan och att han fortsatt att gå upp i vikt), så är vi troligen bara några dagar från att bli utskrivna från neo. Det längtar vi efter.
#1 - - Mormormamman:

Okey. Önskemålet är taget. Kollar på Tradera. :-)

Svar: Hehe! Gör det. :-)
Skruttans mamma

#2 - - Längtan:

Hej, jag igen ;)
Vi köpte en elektrisk pump och det var värt varenda krona! :) Blev lite bortskämd på neo med deras dubbelpumpande-elektriska pump så när jag prövade en handpump när vi kom hem så kände jag att ... blä det här kommer aldrig att gå.
Så vi köpte en som gick på el. Halleluja! va den har hjälpt mig.

Men.. håller med... massa meck å rengöra å markera.

/ L