Vad gör ni?

Idag gör jag en massa vettiga grejer. Sånt där som jag borde ha gjort för längesedan. Sånt där som jag till och med kanske var sen med... Också betalar jag räkningar. Det samlas inte in under vettiga grejer, snarare "sånt-där-som-man-inte-vill-göra-men-som-samhället-tvingar-en-till"-saker.

Också äter jag godis. Bortglömda dragéägg från påsk. Eller bortglömda var de kanske inte. Men barnen kan få nya dragéägg. Typ till nästa påsk eller nåt. Jag kan säga att det var påskharen som var här och åt upp dem. Kanon! Det lär de gå på! Eller inte... Men det är värt ett försök.

Igår spelade jag Tetris. I förrådet. Typ. Det kändes som Tetris i allafall, när jag skulle försöka få in så många kartonger på så liten plats. Tur jag är mästare i Tetris. Alla kartongerna på plats!

Det här är vad jag gjort igår och idag. Förutom sånt där som jag alltid gör. Pluggar, lagar mat, gosar med barnen och massa annat.

Vad har ni gjort?