Nu är det vår!

Plötsligt är våren här! Och nu är den det officellt också eftersom vi sen kl 17 igår har sommardäck på bilen. Ingen mer vinter nu.

Igår tog jag barnahögen och for och simmade med Morfarpappan och hans simmarkompisar. Det var kul, även fast vi steg upp tidigt. Sen lekte jag följa John med Morfarpappan och förföljde honom hem till honom och Mormormamman. Där vankades det lunch i form av Janssons Frestelse. Och då var min dag gjort. Det är mat jag skulle kunna leva på. Eller i allafall äta väldigt ofta.

Väl hemkomna slappade vi i soffan ett tag och kollade på film "Josef - drömmarnas konung". Sen begav vi oss tvärs genom halva stan för att få hjälp med däckbyte. Vi passade på att handla medan "de kunniga" slavade med vår bil. Gårdagen avslutades med en kort stund i soffan ätandes naturgodis (alla barnen valde sånt som lördagsgodis). Sen skickade vi isäng Skruttan också tog jag de båda andra med mig till min och makens säng. Där kollade vi på tv tills jag kände att de fyra timmar jag sovit natten innan var alldeles för lite för att orka hålla mig vaken. Barnen skickades i säng och 21.30 sov både jag och alla barnen.

Idag tog vi sovmorgon och när vi väl vaknat mornade vi oss tillsammans i dubbelsängen framför barntv:n. Sen blev det frunch och sen började vi jobba. Nu är det dammsugat i hela huset, undanplockat vinterkläder och vinterskor, framplockat vårkläder och vår/sommarskor, tvättat, sorterat rena underkläder, bytt till sommargardiner, städat på barnens rum, bytt sängkläder i alla sängar och plockat fram utemöblerna från vinterförvaringen. För att de hjälpt till så bra fick barnen ta ut och prova sina cyklar för första gången i år. Vi har även fikat ute och nu grejar vi på en stund till innan det är dags för simträning för Stora N och Mellan F.

Och förhoppningsvis kommer maken hem som han ska med flyget vid middagstid också.