Helgens lärdomar

Jag tvingade maken att följa mig på IKEA i helgen. Eller tvingade och tvingade. Han vill hålla imagen uppe så enligt honom var han tvingad. Men mellan er och mig - han var lika glad som jag över att åka dit.

Lärdomar under resan;

- Små röda bilar borde vara utrustade med lappar på instrumentpanelen där det står "OBS! Du åker INTE på böter om du håller den för vägen angivna hastigheten. Du behöver inte hålla 10-15 km/h lägre för att vara på den säkra sidan." Samma bilar skulle också behöva säljas med några obligatoriska körlektioner...

- Förare av svarta bilar har en tendens att ligga så nära att de riskerar att haka fast i kofångaren. Vore kul att sätta din en magnet och se deras min när de sen sitter fast på riktigt. "Där fick ni!!!"

- Förare av svarta och silverfärgade bilar har en tendens att köra betydligt fortare än den angivna hastigheten. De kör helst om i kurvor eller där det på annat sätt är dålig sikt.

Allt detta är givetsvis statistisk säkerställt.

Meddelande till andra förare; Om ni vill köra fortare än ca 80km/h över Högakustenbron, kör då om innan bron! Jag vägrar köra fortare där över, och ja, jag tänker ligga kvar i vänster körfält hur mycket ni än tutar. Ligger jag i höger körfält kan jag ramla ner eller blåsa av...

By the way - jag är sjukt duktig på att hålla budgeten när vi handlar på IKEA.