Denna Skrutta...

Idag fyller Skruttan 3 år. Hon har fyllt dagen med roliga kommentarer. Här kommer några;

Jag; "Skruttan, var det roligt att det kom besök som grattade dig på din födelsedag?"
Skruttan; "Ja, också sjöng dem för mig. Fast man inte får sjunga vid matbordet."
Jag; "Ja, men när någon fyller år, då är det ok att sjunga vid matbordet."
Skruttan; "Fast morbror sjöng inte. Och inte morfar heller."

Så bara så ni vet så var ni observerade!



Skruttan; "Mamma får jag ta en frukt?"
Jag; "Nä, vännen, du har lämnat hälften av din middag. Ät upp den så kan du få frukt."
Skruttan; "Men jag vill inte äta maten, jag vill bara äta frukt."
Jag; "Jag förstår det, men jag vill inte att du byter ut din middag mot frukt."

Skruttan går till vardagsrummet där jag hör att hon försöker övertyga Stora N om att fixa frukt åt henne.

Jag; "Skruttan! Vad sa jag nyss?"
Skruttan; "Du sa nej..."
Jag; "Precis. Lyssna på det då."

Tystnad.

Så kommer Skruttan in i köket.

Skruttan; "Mamma, du får inte svara."
Jag; "Nähä."
Skruttan; Pappa? Får jag en frukt?"
Maken; "Men Skruttan, vad sa mamma nyss?"
Skruttan; "Hon sa nej, men nu är det ju dig jag frågar..."



Skruttan kommer med tekopparna hon fått i födelsedagspresent.

Skruttan; "Mamma, här får du lite te."
Jag; "Tack så mycket, vännen!"
Skruttan; "Det är vitt te du får. För det är bra för kroppen. Annat te är inte bra. Det kan man.... bli konstig av."