Träningsvärk i muskler jag inte visste fanns

Jag har skumma muskler. Eller rättare sagt - jag har hittat muskler på skumma ställen. Och dem gör ont! Kanske kan man säga att jag har mig själv att skylla, men jag skulle hemskt gärna skylla på någon annan, det känns mycket bättre så.

Orsaken då? Jo, längdskidåkning. "Va????" Hör jag er säga. "Nu skämtar hon allt med oss! Längdskidåkning ingår knappt i hennes vokabulär, så det kan inte vara sant att det är åkning hon menar." Men jo, go vänner. Hör och häpna. Jag åkte längdskidor alldeles frivilligt i helgen! Och inte nog med det - jag började det hela med att KÖPA skidor, pjäxor och stavar. Och nej, jag har inte blivit knäpp, även om man kan tro det. Någon kanske minns min skoltid och längdåkningen där. Jag åkte bara för att jag var tvungen och jag fattade aldrig hur man eg skulle göra, vilket innebar att jag bara åkte med armarna. Jag har sen inte åkt längdskidor sen gymnasiet. Men vad gör man inte för sina barn. Stora N har tjatat hela veckan om att vi ska åka längdåkning tillsammans, så det var bara att gilla läget och lösa det. Och ja, jag erkänner. Jag hade faktiskt riktigt roligt. Och nu när jag faktiskt har köpt utrustningen så måste jag ju ge mig ut igen. Med barnen. Och kanske utan dem också. :-)
#1 - - Berit:

Jag vill ha en "Gilla"-knapp till detta inlägg! :-)