Nu vet jag när han dog

Konstig rubrik kanske, men jag har just insett precis detta, när det var vår bebis dog. Jag satt på en föreläsning i början på förra kursen och fick en sån fruktansvärd hjärtklappning. Det gjorde rent ont, och min puls var skyhög fast jag bara satt ner. Det höll i sig i ca 15-20 minuter innan det släppte. Det jag tänkte då var att det kanske berodde på kaffet jag druckit en stund tidigare (trots att jag aldrig reagerat så på kaffe förut). Nu slog det mig plötsligt att detta hände två dagar efter att jag varit till barnmorskan och hört hjärtljuden. Och enligt de som gjorde ultraljudet, och läkaren vi träffade senare, så hade vår son dött 1-2 dagar efter att vi hört hjärtljuden (beräknat utifrån hur stor han var). Så jag skulle gissa att det var då han dog och att min kropp ragerade på det. Jag vet inte om kroppen kan reagera så, men för mig känns det väldigt rimligt då jag i rätt tid råkade ut för en reaktion jag bara har råkat ut för en gång tidigare och det var när jag tagit för mycket astmamedicin. På något sätt känns det bra att veta när det hände. Hans riktiga dödsdag.
#1 - - Jessika:

Jag förstår att det känns bra för dig att veta när det hände, då kan man nog lättare gå vidare utan att klandra sig själv.

Kram på dig vännen.