Dags att ta tag i saker och ting

Igår simmade jag lite medan barnen hade sin simträning. Förödmjukelsen startade redan i omklädningsrummet. Jag kom inte i min träningsbaddräkt... Eller kom i gjorde jag, efter visst slitande, men resultatet bör inte visas offentligt om jag säger så... Vilken himla tur att jag hade stoppat ner min "tjockisbaddräkt" också. Sen blev det till att smyga förbi elitsimmarna som satt och stretchade, och snabbt hoppa ner i vattnet innan någon såg vad jag hade på mig. Om man säger så här - simma vet jag inte om det kan kallas det jag gjorde, inte i den bedömning jag har av ordet simma, men flöt gjorde jag i allafall. Som en julgris guppade jag fram. Ja ja. Jag simmade fortare än de andra på motionsbanan i allafall. Alltid något. Sen begriper jag inte riktigt hur det gick till, men vips så hade jag lovat mina barns tränare att jag skulle komma och simma med dem i Mastersgruppen nu i kväll. Hur kunde jag lova det??!? Ok. Bara att ta tjuren vid hornen och ge sig ner till simhallen i kväll då. De får väl putta på mig så att jag guppar åt sidan om jag är i vägen.

Egentligen är det nog riktigt bra om jag kommer igång och träna. Jag ställde mig på vågen i morse... Jag säger inget mer... Än att det kommer att dröja innan jag gör om det... Med ett BMI på 27,1 är det nog dags att ta tag i detta med träning. Maten vågar jag inte göra något åt. Jag måste äta som jag känner. Annars blir det kaos i huvudet på mig, och då kan det barka åt skogen... Så jag äter som jag vill också får jag träna hårdare istället när jag ätit för mycket eller för onyttigt. Aftonbladets viktklubb gillar jag. Passar mig fint. Registrera allt jag äter och tränar så ser jag hyfsat hur jag följer det jag ska. Då vet jag att jag inte äter för lite också. Det kan i bland vara ett problem det med, precis som överätandet.

Om några månader hoppas jag att det är mer delfin än julgris, som min uppenbarelse kommer att liknas vid. Eller delfin och delfin, jag nöjer mig med nästan vad som helst förutom julgris.
#1 - - Mormormamman:

Du är väl för söt....:-)

#2 - - Skruttans mamma:

Söt som en julgris med kristyr? ;-D