Några snabba ord från röran

Jag har mycket att göra just nu. Skruttan är lovad att få lite lekkompisar den här veckan, så igår var vi och hälsade på I och hans mamma M. Det var väldigt trevligt och Skruttan började fråga direkt när vi kom hem igen, om när hon skulle få träffa I igen. Sen hade Mellan F fotbollsträning i går eftermiddag och Stora N simträning i går kväll.

Imorse insåg jag att det där "närmare skolstarten" som jag tänkt i flera veckor plötsligt är nu. För skolan börjar på måndag för mig. Så då blev det snabba ryck att få tag i en klipptid. 1 timme och 45 minuter efter jag ringde och efterfrågade en tid, så var jag nyklippt. Borta är det långa och nu är det hyfsat kort i stället. Skönt!

Sen har vi någon som fyller år på torsdag, Stora N, så nu tisslar och tasslar vi här hemma och det fixas presenter. Släkten kommer på torsdag och en handfull kompisar kommer på fredag. Så diverse kalasplaneringar pågår också.

I morgon blir det Öppna Förskolan för Skruttan och mig på förmiddagen. På eftermiddagen ska jag andas. Jag tror att det är läge för det.