Ibland är det bra med regniga dagar

Regn och blåst är väl egentligen inte det väder jag önskar om jag får önska, men idag passade det rätt bra. Jag hade en massa grejer att ta tag i. Tex så har jag bytt till höstgardiner och, hör och häpna, även lagt upp köksgardinerna! Det ni! Vi har haft dem i två år eller nåt (under vinterhalvåren), men det har liksom bara inte blivit av... Och normalt så brukar vi packa ihop utemöblerna för vinterförvaring lagom till den första snön kommer, inte så att vi planerar det så, men det har en förmåga att bli så i allafall. Men inte i år, för nu är det redan gjort. Och vi har tvättat och plockat och sorterat. Jag har märkt ut var den anslagstavla jag gjort ska sitta (bild kommer så fort den sitter uppe), så nu väntar jag bara på att Morfarpappan ska hitta en ledig tid och komma och hjälpa mig att borra upp den. (Vår klena borrmaskin fixar inte betongväggen lika bra som hans). Om den sen kommer att hänga rakt utifrån min märkning återstår att se. Och handlat hann jag och barnen med medan maken var i gymmet. Nu är det bara lite mer tvätt kvar, sen blir det gomiddag med fläskfilé, klyftpotatis, bearnaisesås och en god sallad. Resten av kvällen ska jag bara slappa och hålla tummarna för att de auktioner jag har på Tradera, och som går ut i kväll, ger några hundralappar. Det vore välbehövligt just nu. Studiemedlet kommer nämligen inte nu i månadskiftet, utan inte förrän ca en vecka efter kursstart. Och kursstart är inte förrän om en vecka...