Valdag

Självklart har vi gjort vår medborgerliga plikt idag och varit och röstat. Det här har nog varit bland de svåraste val jag gjort. Svåraste av riksdagsval alltså. Men tillslut röstade jag ung som jag brukar i allafall. Jag gjorde ett försök att sätta mig in i allt, men tillslut fick det bli den grundläggande ideologin som jag gick på. Också kryssade jag en av mina mostrar i kommunvalet. Den av mina mostrar som kandiderar för rätt parti.

Fler val är gjorda i den här familjen idag. Vi valde att prova en annan kyrka, vi valde att fika före lunchen, vi valde att leka ute hela eftermiddagen istället för att tvätta och städa, och vi valde att äta skräpmat till middag. När jag tänker efter så har vi valdag varje dag.
#1 - - Mormormamman:

Fniss....bra valdag hemma hos er. :-)

#2 - - Kattis:

Det sägs att det finns 2 måsten i livet: Man måste välja å man måste dö....