Feber och ledsamhet

Jag har lätt att få feber. Så har det alltid varit. Ibland klarar jag mig undan en förkylning med feber och ont i halsen. Så verkar det vara den här gången. Jag konstaterade att jag hade feber på söndag eftermiddag, men eftersom jag mått rätt risigt sedan lördag kväll, skulle jag kunna gissa att jag haft feber ända sen dess. Febern håller i allafall i sig, så jag har varit tvungen att vara hemma från praktiken både i går och idag. Men idag känner jag mig piggare än i går, så jag siktar på att ta mig i väg i morgon. Det känns lite stressande att man bara får ha tre frånvarodagar under praktiken. Har man fler riskerar man att få underkänt och att måsta göra om alt förlänga praktiken. Med tre barn hemma så har jag verkligen inte tid att måste göra om den.

Skruttan har haft det jobbigt på dagis ett tag nu. Det började måndag förra veckna, och då trodde vi att det för att jag lämnade senare än vanligt, så att hennes rutiner bröts. Men nu har vi lämnat som vanligt sen i torsdags, och hon är lika ledsen i allafall. De första dagarna var hon ledsen i princip hela dagen, men de sista har hon nu lugnat sig i samband med att de har ätit frukost. Det är jobbigt att lämna när hon är så ledsen. :-( Flera av dagarna har hon varit ledsen ända från att vi här hemma har sagt att det varit dags att börja klä på sig för att åka. Och inget verkar ha hänt. Hon vill bara vara hemma. När vi då förklarade att hon skulle vara själv här hemma eftersom alla andra skulle på jobb och skola, så tyckte hon att det var helt ok. Hon skulle äta kex och diska hela dagen. :-)

Diska är favoritsysselsättningen just nu.
#1 - - Mormormamman:

Vet inte om vi ska kalla det diska.....snarare en mindre översvämning. :-)

#2 - - C:

Men gullungen då!

Trist att hon är lessen vid lämning på dagis. :-S Vårat dagis som är så bra. Vi saknar det såååå o Nea saknar Minea! kram