Smeknamn

Mellan F satt igår vid middagen, tittade kärleksfullt på Skruttan, och sa med massor av värme i rösten;

"Lilla Snippan"...

Jag är inte helt säker på att hon kommer att uppskatta detta smeknamn om några år, så jag försökte styra in det på att han kanske skulle säga "Lilla Skruttan" som vi ibland kallar henne. Då tittar han med två mycket oskyldiga ögon upp på mig och säger;

"Men, mamma, hon har väl en liten snippa?"
"Eh, ja?"
"Ja, men då kan hon ju inte bli arg över att vi säger så. Om vi skulle kalla henne Lilla Snoppen, då skulle hon nog bli arg, för en sån har hon ju inte."

Jag lovar att jag kommer att bli arg om jag blir kallad Stora Snippan. Även fast det är en sån jag har.
#1 - - Mormormamman:

Nä nu kan jag inte sluta skratta.......:-)......Bara såååå underbart kul.

#2 - - Berit:

:-D :-D

#3 - - Skrytmorsan:

Oroa dig inte, jag kan kalla dig lilla Snippan om du vill. Eller stora snoppen? Välj fritt bland dessa tu. Gullvivanbörjar kännas uttjatat ;-)