Välkommen till rymden

Den här dagen har verkligen bestått av en blandad kompott händelser. Stora N och Mellan F har fått in alla sina grejer på sina nya rum. Stora Ns gamla rum, det som ska bli Skruttans rum, är utröjt och innehåller nu bara färg och redskap. Redo att renoveras. Nu ska jag bara hitta orken att börja där inne också...

Sen har vi hunnit med ett trevligt fikabesök hemma hos J och H och deras fyra barn. Det var så trevlig att tiden bara flög i väg och vi stannade betydligt längre än planerat. :-)

Stora N har hunnit med att besöka kompis E också. Hon hade berättat för henne att hon har fått ett nytt rum, och sagt att om hon kom hit skulle hon "få anpassa sig". För "när man kommer in i mitt rum så är det som att komma in i rymden!". Få se nu. Ja, hon har ju en liten matta med en raket på. Också har hon några wallies på väggen med rymdmotiv. Och visst ja, hon fick ju ett litet teleskop i julklapp. Så ja. Det är nog som att komma in i rymden när man går in på hennes rum. Eller...

Nu är jag så nervös inför i morgon. Jag ska operera ena ögat för skelning. En enkel operation som oftast görs under lokalbedövning. Men eftersom jag har astma så vill de söva mig. Och det är just det jag är rädd för. Tänk om jag inte vaknar igen?! Huh! Jag kanske hamnar i rymden... Fast visst ja. Rymden finns ju i Stora Ns rum. Ja, men då är det nog inte så farligt ändå.
#1 - - Mormormamman:

Skickar en lyckatillkram.