Pikar på olika sätt

Om man får ett graviditetstest, ett paket kondomer och en bok om hur ett barn kommer till - hur ska man tolka det? Jag tolkar det som att min bror vill säkertställa att det inte blir fler än fyra syskonbarn...

Varför måste vissa alltid kommentera storleken på magen???? "Det måste vara tvillingar! Du är ju jättestor!" Öh, nä, det är jag inte. Jag är minst den här gången av alla gångerna vid den här tidpunkten i graviditeten, både vad gäller startvikt, viktuppgång och storlek på magen, men att förvänta sig att jag skulle vara utan mage när jag är i v18, och väntar fjärde barnet, är inte direkt rimligt. "Jo, men du är jättestor och du har en tydlig flickmage! Det kan inte vara något annat än en flicka i den." Ursäkta mig, men magen har liksom inte nått sidorna på mig än, jag har fortfarande tydlig midja och livmodern når bara upp till naveln än så länge. Så nä, det är helt omöjligt att se någon form på magen, om det nu ens är så att magen har en viss form beroende på könet på barnet. "Jo, men magen är jättebred och det är den när det är en flicka." Ursäkta igen, men det där är inte min mage, det är mina höfter och de brukar se ut så där... Gahhh! Och om det följer mönstret från de tidigare graviditeterna så kommer samma person att, varje gång vi ses under graviditeten, klappa på min mage och kommentera hur enorm jag är. Jag vet att jag var väldigt sugen sist att klappa henne på magen och kommentera storleken... Min mage är min egendom och min ensak även fast jag är gravid!!!!

Min "enorma" mage för 1½ v sedan.
#1 - - Berit:

Kul att få se! Mycket roligare än att titta på min egen mage, som ser nästan likadan ut nu (utan barn i) efter allt advents-, lucia- och julfirande... :-P

(För att vara såpass långt gången som du är tycker jag knappast den är "enorm".)

#2 - - Adrian:

Jag tror du hörde fel, vad som sas var "Jo, men du är jättestor och du har en tydlig fickmage! Det kan inte vara något annat än en ficka i den."



Det vill säga dom tror att du är en känguru och har en ficka på magen, därav att den är så stor! :D

#3 - - Skruttans mamma:

B; Men det är ju så det ska vara efter jul. :-)



A; Haha! Ja, det kanske var så. :-D

#4 - - Mormormamman:

En gravidmage är som ett spännande paket som inte får öppnas förrän på en viss dag. Det ger ju då upphov till funderingar, gissningar och massor av spekulationer såklart. Då vill man känna på "paketet", gärna skaka det lite för att höra om det är det man tror, osv. Så håll utför när "paketet" väl är öppnat så är det ingen som kommer att vara intresserad av "omslagspapperet" längre. :-)

#5 - - Skruttans mamma:

Mormormamman; Men när omslagspapperet har egna känslor och inte bara är ett ting, så kanske man ska respektera att det inte uppskattas att bli behandlat som ett ting som är allas egendom. Min mage är min egendom oavsett om det är en bebis eller bara mat i den. Den med bara mat i sin mage uppskattar inte att få höra att man har en enorm mage, och det gör inte den som har en bebis i den heller.

#6 - - Mormormamman:

Till mig sa alla att jag hade en ENORM bak. :-)

#7 - - Skrytmorsan:

Jag håller med och förstår! Tyckte att det var skitjobbigt att ha folk (speciellt sådana man knapt kände) som var och tryckte på magen. Allra värst för min del var dock dem som sa "nu MÅSTE det ju bara bli en flicka!", speciellt inför storebrorsorna. Tage har frågat vid flera tillfällen varför människor inte vill att Pompan skulle vara en pojke, om det var så att flickor var bättre att få osv. Klart att folk säkert tror att det är festligast med "både och", men vad fasen - det är ju ett barn man är ute efter när man blir gravid, inte ett spciellt kön (iaf inte jag :-)). (däremot, om det skulle bli en fyra för min del, vill jag beställa en EXAKT kopia av antingen Skruttan eller Lilla Tjut. Det är ok va ;-))