Huvudvärken från h-vetet

Igår hade jag huvudvärk. I natt hade jag huvudvärk. Idag har jag huvudvärk. I morgon... Nä, jag ska inte gå händelserna i förväg, men denna huvudvärk, som nog kommer från någonstans där det är väldigt varmt..., är inte att leka med. Om den kommer från nacken eller ögonen vet jag inte. Jag ÄR stel i nacken, men det onda sitter bakom ögonen, i tinningarna, över pannan och uppe på främre delen av huvudet, vilket inte brukar vara de typiska ställena för mig när det är nacken som är boven. Så jag ringde ortoptisten nu i morse och fick en tid att kolla om skelningen är fövärrad igen. Redan på fredag fick jag komma. Men nu ska jag ju överleva till på fredag också. Lättare sagt än gjort... Inga tabletter hjälper... Det är bara att blunda som lindrar. Lätt att plugga då... Det lutar åt att jag måste hoppa över de lektioner vi har idag. Att fara dit kan nog gå trots huvudvärken, men jag har för ont för att kunna läsa in mig på och förbereda det jag ska kunna tills i eftermiddag. Jag tror att jag mår bättre av att ligga och vila mina ögon. Kanske jag ska lyssna på barnens sago-CDs? Så kan vi diskutera dem sen när de har kommit hem. :-)
#1 - - Anonym:

Finns en viss risk med att berätta för barnen att du ligger hemma och lyssnar på cd-sagor istället för att gå till skolan! Jag ser ett scenario imorgon där det ligger 4 personer i en bäddsoffa med näsorna ovanför täcket, och lyssnar på sagor! Krya på dig kram från mormormamman.

#2 - - Skrytmorsan:

Vet du, jag har haft samma sorts huvudvärk ett par dagar. Fast bara bakom ett öga. För mig lindras det om jag masserar tinningen, men det vägrar försvinna. Mitt kommer från nacken tror jag. Hoppas din värk också gör det! Kram och krya på dig!