Rapport från sjuklägret

Här är det fortfarande sjukt. :-( Sonen börjar väl vara på bättringsvägen, men vi övriga är fortfarande risiga. Dottern säger att hon är frisk, för hon har inte ont i halsen längre, men termometern stannade på 37,9 trots att hon bara suttit still och spelat dator eller tittat på film idag, så jag anser inte att hon är frisk. Skruttan hade feber i natt, men har mått rätt ok idag. Hon är fortfarande väldigt kladdig i ena ögat och blir så klart dyngförbannad när vi försöker torka rent. Själv har jag haft 38,2 hela dagen idag. Jag brukar tåla feber hyfsat, men idag har jag varit helt knäckt och haft vansinnigt ont i ryggen och nacken. Jag har mest legat och sovit eller bara blundat hela dagen. Tur att maken har varit ledig så att han har kunnat ta hand om barnen. Mår jag likadant i morgon måste han nog vara hemma från jobbet, för i det skick jag varit i idag, så skulle jag inte haft en suck att lyckas ta hand om barnen själv.

Igår, medan Skruttan sov, så fixade jag en fotokarta till barnen (och maken lär nog använda den också :-) ). Fotokarta, tänker ni, vad är det? Jo, det är en karta med släktingar, och även foton på alla. Maken har ju 5 stycken syskon som jag och barnen aldrig har träffat (han har haft ytterligare en bror, men han dog för ett par år sedan). De två äldsta syskonen har fyra barn var, nummer tre i skaran har två barn och de två som är yngre än maken har inga barn än. Men det blir många namn att hålla ordning på, och hålla i sär om det är farbröder, fastrar eller kusiner vi pratar om. Så jag gjorde en karta och nu studerar barnen den och läser namnen, intressantast är de tre kusiner som bara är några få år äldre än de själva.

Nu ska jag försöka hjälpa maken med en rabiat son som envisas med att kasta sina kalsonger i ansiktet på lillasyster, trots att hon blir arg/rädd och gråter...