Ont överallt...

Varenda muskel skriker av smärta. Varför då, undrar ni. Jo, jag har ju kommit på att jag ska komma igång med simningen igen, så igår masade jag mig ner till simhallen och tränade med mina kära gamla vänner i X-gruppen. Jag gjorde mitt bästa för att hänga med, och det gick faktiskt bättre än vad jag förväntade mig. :-) Men nu lider jag för det. :-( Jag har uppenbarligen fler muskler än jag trodde, för det gör ont på ställen jag inte visste att det kunde göra ont på... Och jag ångrar redan att jag lovade att göra om det nästa vecka. Eller en del av mig ångrar det, medan en del av mig ser fram emot det. (Hur man nu kan se fram emot att försätta sig själv i ont-ont läge...)

Och för att beklaga mig lite mer så har jag världens sårigaste hals idag, och termometern stannade på 37,9 grader i morse. Och eländet slutar inte där, utan dottern mår som jag med ont i halsen och snudd på feber (hon hade 39,5 grader i natt), sonen och Skruttan har båda också snudd på feber och en massa gulaktigt kladd som rinner från ögonen. Så läget hos oss i dag skulle man kunna beskriva som rätt hängigt.

Nu ska jag försöka skrapa ihop någon lunch till mina sjuklingar, sen skulle jag gissa att vi kommer att hamna i soffan framför någon film. Förhoppningsvis sover Skruttan många timmar idag.
#1 - - Jessika:

Krya på er!

Kram

#2 - - Berit:

Hehe, då vet du ju att det tog! ;-) Ser fram emot nästa vecka!



Tråkigare med sjuk-läget :-(, hoppas ni snart är bättre!

#3 - - Adrian:

Du minns väl vad Henning sa om smärta... ;)