Både bra och dåligt

Så har det hunnit gå några dagar igen. Jag hinner verkligen inte med att uppdatera varje dag längre. Det är så mycket på gång hela tiden. Just nu håller jag på att plugga inför högskoleprovet nästa helg. Det går hyfsat ok med testproven. Kan jag göra ungefär samma resultat när det gäller på riktigt, så kommer jag att var nöjd. :-) Jag har ju skrivit 1,4 en gång i världen, och den del som sänkte mig mest då - allmän orienteringen - är ju numera borttagen. Så trots att det var längesedan jag satt i skolbänken så finns ändå förutsättningarna för ett hyfsat resultat. Jag håller även på med annat pluggande. Jag läser ju en kurs på universitetet och andra inlämningsuppgiften har jag börjat klura på. Det är dock några veckor kvar innan den ska vara klar, så jag borde hinna. Och sen har vi ju körkortsteorin. Men den känns som ett mörker och jag hör hur böckerna hånskrattar åt mig varje gång jag sätter mig ner och ska öppna dem. Så det går lite trögt på den fronten. Också fick jag ett infall att jag skulle få klart köket innan min svärmor kommer till påsk. Så nu har det rivits tapet ett tag, och i morgon kommer pappa hit och hjälper mig att spackla väggarna. Det var visserligen mitt projekt som jag skulle ro iland själv, men när han erbjöd sig så tyckte maken att jag skulle tacka ja till hjälpen, så jag gjorde det. Då kanske vi har en rimlig chans att vara klara till påsk. :-) För efter spacklingen ska ju taket målas, väggarna målas och fondtapeten upp. Är man två så går det ju lite snabbare. :-)

Så här ser det ut just nu. Det som syns i nederkant är vår kökssoffa som vi hittade på Myrorna förra veckan. Den ska målas helt vit sen så fort jag får tid. :-)

I tisdags hade jag dottern hemma eftersom hon ju varit magsjuk kvällen innan. Sonen var ledig från dagis (han hade fått vara hemma annars ändå pga smittorisken), och Skruttan var ju så klart hemma hon med. Så det var full fart här.

I onsdags blev det inte heller mycket gjort, då jag ju även då hade alla hemma. På kvällen var jag som vanligt och simmade med pappa. Det är rätt skönt och jag upplever att det går bättre och bättre för varje gång. Snart kanske jag kan klara av att simma längre än 200m i sträck. :-)

I torsdags fick sonen gå till dagis. Dottern var ledig, då alla lärare skulle på studiebesök någonstans. Jag tyckte det kändes tokigt att hon skulle vara på fritids då hon inte behövde, så hon fick vara hemma istället. På eftermiddagen hämtade vi sonen och gick som vanligt till kyrkan. Full fart var det där, och det var skönt att barnen fick leka av sig ordentligt med andra barn, då det varit så mycket hemmatid den här veckan.

Dottern hjälpte till att mata Skruttan.

I går var dottern också ledig, och efter att ha lämnat sonen på dagis, varit hem och sålt en av de vagnar vi inte behöver och ätit lunch, så åkte vi ner på stan och fixade lite grejer. Bla köpte jag ett par blommiga gummistövlar. Till mig själv. :-D Sen var det direkt tillbaka till dagis, sen hem och mellis, påklädning igen och iväg för att handla. Väl hemma satte jag igång att göra egen pizza och efter middagen så kom det några och tittade på en annan vagn vi skulle sälja. Puh! Full fart och jag somnade i soffan strax före 21.

Coola, va?!

Idag hade barnen simskola på morgonen. Jag stannade hemma med Skruttan och pluggade lite. Efter lunch körde vi iväg massor med grejer till skroten, så nu kan vi gå in i förrådet igen. Skönt! :-) En snabbis på stan och sen veckohandling. Sen efter mellis tog vi oss en promenad. Vi hade tänkt få gå i solen, men de dumma molnen passade på att skymma den just då, så det blev inte en sån härlig promenad som vi tänkt. :-( Men lite roligt var det ändå, eftersom jag hade mina blommiga gummistövlar på mig. :-)

Sonen är numera stolt ägare till dessa. :-)

Vad har hänt mer då. Jo, jag blev ledsen idag. Varför? Jo, jag upptäckte något som sårade mig. Den som är orsaken vet inte om att jag tagit illa upp och jag kommer heller inget att säga. Det finns säkert anledningar till att jag/vi inte var medräknade, men eftersom jag inte vet om nåt sånt så blev jag ledsen. Det hade varit en annan sak om andra inte heller var medräknade, men som det verkar nu så kände jag mig utelämnad. Och det gjorde mig ledsen. :-( Framförallt som jag i samma situation tänkte till och såg till att inte göra just så. Jag tänkte alla eller ingen, och då jag inte kunde ta alla så blev det ingen. Men alla tänker olika, så klart. Det är bara att försöka skaka av sig och gå vidare. Men just nu är jag ledsen.

Nu står maken i köket och fixar korvstroganoff. Jag borde plugga men kände mig trött och lite nere så det är svårt med motivationen. Maken är uppåt värre eftersom Robinson börjar i kväll igen. Jag är väl inte lika till mig över det, men det slutar troligen med att jag ser det jag också. :-)