Tre små steg

Idag har vi varit ute hela dagen. Vi har varit på en lekpark och lekt, tillsammans med en kompis och hennes barn. Trevligt! :-) Resten av dagen var vi ute på vår gård.

Dottern har haft sin första fotbollsträning. Mitt lilla benrangel. De där små långa magra benen är så otroligt söta när de skuttar runt. :-) Dottern verkade först inte så intresserad av att träna fotboll, men ångrade sig i slutet på förra veckan. Så nu är hon med i laget och den här träningen gillade hon i allafall. Men det syntes att de andra hade hunnit träna mer. :-)

Skruttan gillar ju att stå själv utan att hålla i sig. Ikväll testade jag att ställa henne en bit från mig och be henne gå till mig. Tidigare har hon bara kastat sig rakt in i min famn, men nu gjorde hon försök att gå. De första försöken resulterade i ett steg innan hon ramlade in i min famn. Men sen tog hon plötsligt tre små steg innan hon ramlade. :-) Lite senare blev det även ett försök med två steg. :-) Hon tycker att det är helt ok om man håller henne i bara ena handen när hon går nu, och det är oavsett om det är inne, ute, jämnt eller ojämnt underlag. Så de som gissat att hon kommer att gå innan hon fyller ett kanske får rätt. :-)

För övrigt har jag bestämt vad vi ska bjuda på på cykelfesten på lördag. Det är något jag aldrig gjort förut så det här kan bli spännande. :-)
#1 - - Anonym:

Vänta bara till de ska spela match, det finns nog inget mer underhållande att titta på.