Morgonpigg liten dam

Redan 03.45 i morse tyckte Skruttan att det var morgon. Då vaknade jag av att hon lekte med babyvakten som stod vid hennes säng. Efter ung 1½ timme fick jag henne att somna om. Under den tiden hann hon kasta nappen i huvudet på mig, slänga sin groda på golvet, riva i böckerna på sängbordet och bara prata en himla massa. Så jag har varit lite trött idag.

Vi har ändå hunnit med en del. Lunch och tårta för i morgon är inhandlat. Jag har cyklat med alla barnen och fixat lite mer blommor till blomlådorna. När jag säger cyklat med barnen så menar jag att jag haft de stora barnen i cykelvagnen och Skruttan i cykelstolen. Rätt tungt blir det... Och ännu tyngre var det på hemvägen eftersom det regnade. De stora barnen satt visserligen skyddade i vagnen, men de hade annat att klaga på, då de var överfallna av blommor där inne. :-)

Ikväll har jag varit och simmat med pappa. 1400m blev det idag. Det går faktiskt bättre och bättre. Jag simmade lite 25:or full fart och tiderna jag presterar är bättre än när jag sist kollade tider. På både bröstsim och fjäril hade jag ca 20s och på frisim hade jag ca 18s. Det går framåt. :-)

Anledningen till att jag sitter uppe nu, är att jag plötsligt insåg att det kommer att vara kallare än jag räknat med i morgon, så dottern troligen behöver strumpbyxor under klänningen. Och båda de vita paren var i tvätten. Detta kom jag så klart inte på förrän var nästan 22... Så jag väntar in tvättmaskinen nu. Det är fascinerande att jag ens ser vad jag skriver, för jag är sååååå trött!