Trevligt värre!

I lördags eftermiddag gjorde vi ju en tur till pulkabacken hela familjen. Det var jättekul, om än något blåsigt.

Maken har just landat efter ett hopp. Landningen gav honom ett rejält sår i ryggen eftersom han slog den i kanten på pulkan. Och han knäckte pulkan. :-)

Sonen hade full fart på snowracern.      Jag fick äran att åka med sonen.

Dottern hoppade ganska rejält i ett av hoppen...


I söndags så var vi som sagt till kyrkan, men på eftermiddagen fick vi storfrämmande. Kusin S med man och tre barn kom på besök. Minsta underverket var det första gången jag träffade, då vi haft så mycket förkylningar och annan sjuka ända sen han föddes strax före jul.

Sex veckor gammal, underbar kille!


Idag har jag, Skruttan och sonen varit på lunch hos MQN igen. Jättetrevligt! JJ, JL och även klasskompis I var där. Vi missade återigen att ta kort på alla våra små tillsammans, men lite andra bilder blev det.

MQNs A  (9 mån) och Skruttan.    JLs goa A (5½ mån)

Skruttan och A filurar     Storkillar! Sonen, MQNs  A (5½ år), JLs L (4½ år)

JJs W (14 mån) i busartagen


Lite funderingar på hur det går med toarenoveringen fick jag också idag, så det är bäst att jag visar lite bilder. :-)

Så här ser golvet ut. Grå-aktig mosaik. Pappa är där och jobbar just nu, så han hamnade med på ett hörn. :-)

Så här ser väggen ut - helvita stora plattor. Det som syns i nederkant är det som ska vara mellan tvättstället och spegeln, vilket är samma mosaik som på golvet.

Må så gott och ha en trevlig kväll!
#1 - - Ingrid:

Härliga kort! Jag diggar lille A:s rosa dräkt stenhårt. Coolare kille får man leta efter. Sjysst kakel oxå. Jag har faktiskt snudd på nästan exakt samma kakel på min toalett (väggen alltså). Jag får väl ta en real looK när allt är klart. Syns & hörs...och shoppa inte ihjäl dig på söndag, oki?

#2 - - Jessika:

Jättefina kort!!!Jamen va synd att vi missade att ta kort "tripp,trapp,trull" på de små. Vi ses på söndag :-)

Kram