Språngmarsch, simhallen och annat

Igår skulle sonen vara med på dagisgympan på kyrkan, men sen skulle han följa med mig hem igen. Jag lämnade honom där och skulle passa på att göra lite ärenden under tiden. Plötsligt inser jag att någon har stulit tid av mig! Jag lovar, det måste vara det som hade hänt, för plötsligt så var det bara 10 minuter kvar innan jag skulle hämta honom, och jag stod på en affär och hade inte betalat. Och det tar typ 15 minuter att gå däremellan... Så det blev en språngmarsch för mig, med en Skruttan i vagnen som tjöt av lycka. Idag har jag träningsvärk i benen...

Sen fortsatte dagen med hämtning av dottern redan efter lunch. Direkt till busshållplatsen och sen till simhallen tillsammans med JJ och hennes tre barn. Resten av eftermiddagen kan sammafattas så här;

* Bullfest - vi hade båda tagit med bullar så att det skulle räcka till alla. Många bullar blev det...
* Överraskning - JJ:s man K som plötsligt dök upp (eller ner) i vattnet.
* Kaos - ja, kan det bli annat när man är på simhallen med en 7-åring, en 6-åring, en 5-åring, en 4-åring, en 1-åring och en 8 månaders. Men det var ett ordnat kaos och vi hade koll. Mestadels i allafall. :-)
* Kissfest - JJ:s W som kissade på golvet i omklädningsrummet när vi kom dit. Han såg väldigt lycklig ut. :-)
* Bajsfest - Skruttan som gjorde nummer 2 på golvet i duschen... Hon ville inte vara sämre än "fästmannen". ;-)
* Trötter - sonen som knappt orkade se Bolibompa.

Jättekul var det i allafall!

Idag var det simskola på morgonen. Maken åkte med barnen och jag var hemma med Skruttan. Jag tänkte plugga lite för den inlämningsuppgift som jag ska lämna in i morgon kväll. Jag har inte börjat skriva ännu, men jag SKA lämna in den i tid. Tror jag...

Dottern var sen bjuden på ett kalas på Leos lekland. Det var en kille i hennes klass som fyllde år. Det var tydligen hon och två killar från klassen som var där, plus några hon inte kände. Hon var lite stolt över att bli bjuden när han valt så få ur klassen. :-) Maken passade på att ta med sig sonen dit också, så han fick leka av sig. Välj själv vem ni tror det var som fick leka av sig. ;-) Under tiden passade jag på att åka ner på stan och köpa lite kläder till barnen. Det var fina rabattsatser på ett par butiker idag, så det blev mycket kläder för lite pengar. I like! Sen stod jag velade om vilken vårjacka jag skulle köpa till Skruttan. Precis då ringde mamma, så jag rådfrågade henne - den billigare men tråkiga jackan, eller den dyrare men mycket roligare jackan. Hon tyckte den dyrare jackan - också skulle jag få mellanskillnaden av henne. Ibland är mammor rätt bra att ha fast man är vuxen! Puss och kram och jättetack, mamma! Och vad blev det för jacka då? Jo, den här. Skruttan kommer att vara så snygg i den!

Nu ska vi tröstäta och sura över att Next 3 inte gick vidare i Melodifestivalen.

Ha en skön kväll!
#1 - - Jessica:

Ha ha, ja jag tycker vårat kaos var det mest ordnade av allas. Herregud vad duktiga vi var. Många skratt blev det inklämde på några timmar. Vi hade en supertrevlig eftermiddag, tack för det.



Barnen har skrattat åt mycket som hände. Men jag hade en förtvivlad dotter som insåg att någon blivit utan ett par simglasögon.



Kram på er

#2 - - Adrian:

Jag hoppas verkligen det där med Next 3 var ett skämt... :)