Härliga soldagar, en till bebis på gång och lite tungt nu

Både igår och idag har det varit skönt och soligt ute. Jag har varit ute en del men försökt kombinera lite med mer inklistrande av kort i album. Jag har hunnit en bra bit på väg, även om det fortfarande är långt kvar innan jag fått in alla kort. I helgen ska vi försöka framkalla den hög som fortfarande inte ens är framkallad...

I tisdags kväll fick vi besök av B & P. B har ju gått drygt 38 v nu, så spänningen är olidlig ifall det ska sätta igång snart för henne. Jag kollar mobilen noga varje dag i väntan på ett ev besked. :-)

Jag fick min sista akupunktur igår. Sista blir det eftersom sjukgymnasten sen är borta nästa vecka, och veckan därpå hade hon så fullt att vi inte lyckades pricka in mig på en tid som jag kunde komma på. Veckan efter det hade jag fått en tid, men den krockar med när jag ska på spec mvc, så jag fick avboka den och hon hade ingen annan som funkade för mig heller. Men troligen så blir det ju igångsättning sen, så jag ska förhoppningsvis överleva i allafall. Men det känns lite pirrigt eftersom akupunkturen liksom har varit min livlina... Jag är lite rädd att det kommer att bli vansinnigt tungt och smärtsamt mot slutet. :-( Eftersom jag hade sovit så dåligt flera nätter så satte hon en "sovnål" på mig. Om det var den som sen på eftermiddagen och kvällen gjorde att jag i kroppen kände mig skönt trött, som man kan bli om man har tränat ett rejält träningspass, vet jag inte, men skönt var det, och bättre sov jag i natt också. :-)

Tänkte passa på att få gratulera kusin S till "sojabönan" i magen! Hoppas den sprätter på duktigt i magen ända tills någon av de första dagarna i januari. Då kan den få komma ut och sprätta här ute i stället. :-)

Just nu känns det som om tiden segar sig fram... :-( Fast det troligen bara är 3½ vecka kvar innan igångsättning så känns det som en evighet. Varje vardag känns som två eller tre dagar. :-( På helgen går dock tiden lite fortare, eftersom vi oftast har så mycket på gång då. Men mestadels så segar tiden sig fram...

Jag tror att jag har börjat samla lite vätska nu också. Inte så mycket ännu, men jag kan inte se benen i mina fötter lika tydligt på kvällarna längre.  Vad gäller vikten så verkar jag ha gått upp lite de sista dagarna också, någonstans mellan ½-1 kg. Om det är vätska eller annat ska jag dock låta vara osagt. Det har slunkit ner en del onyttigt...

Nu ska jag gosa lite med min älsklingar och sen är det dags att laga middag. Lax, potatis, broccoli och romsås blir det här i kväll.