Ensam med alla tre, redigt vattenkrig, onda fogar och vakenrekord

Idag var första dagen jag skulle vara ensam med alla tre barnen eftersom maken började jobba igen idag. Det gick faktiskt bättre än förväntat och jag hann både duscha själv och duscha de större barnen, och vi tog oss faktiskt iväg för att väga Skruttan också. Dagens vikt var 4025g. På väg hem stannade vi på en lekpark så de äldre barnen fick leka av sig lite.

Efter middagen hade grannens barnbarn kommit tillbaka från det de hade gjort idag, så när barnen upptäckte det, rasslade det bara till så var de ute för att leka med honom. Efter en stund kom det två lite äldre barn och började spruta vatten på dem med vattenpistoler, så de kom in med andan i halsen och ville att vi skulle fylla deras så att de kunde försvara sig. Kampen var ganska jämn tills maken la sig i... Han kopplade in vattenslangen och gav till våra barn... De "inkräktande" barnen (de var från en annan gård) hamnade snabbt i ett rejält underläge. Men kul hade de och alla var dyngsura innan de andra barnen gav upp och gick hem. :-)

Vi fick besök nu ikväll också, av släktingar från Norge. En tremening till mig och hennes barn (8 och 13 år gamla) bor hos en av mina mostrar på sin semester. 8-åringen och våra barn satte genast igång att leka en mycket fartfylld jagalek och våra barn var jättebesvikna över att de bara kunde stanna en kort stund.

Mina fogar mår sämre igen. :-( Jag vet inte om det är fyra dagars sittande på marken och i osköna solstolar som har gjort det, eller om det är något annat. Men ont har jag börjat få igen. :-( Inte som innan förlossningen, men klart sämre än för en vecka sedan.

Skruttan har satt vakenrekord idag. Hon har nästan varit vaken i 5 timmar i sträck nu. Tre små sovstunder på ca 10 minuter har hon haft, men resten av tiden har hon varit vaken. Nu är hon så trött att hon inte verkar veta hur hon ska göra för att somna... Vi får väl se hur vi kan lura henne till det.