2 medelstora potatisar,...

... 5 fiskpinnar (egenpanerad torsk), ½ tomat, 3 matskedar ärtor och en del remouladsås. Så mycket åt inte jag, utan det var min 5-åriga dotters middag. Sen ville hon ha en hög med vindruvor efteråt också... Jag fattar inte var mitt lilla streck stoppar maten! Hon är 110-111 cm lång och väger 15,5-16 kg, så hon är ju väldigt tunn och behöver ju äta ordentligt, men jag fattar inte hur hon kan rymma detta i den lilla magen! Framförallt sen hon hade ätit två portioner lunch och två portioner mellanmål idag också. För några dagar sedan åt hon 5 potatisbullar, rejält med sallad, en del lingonsylt och en stor morot efteråt...

Idag har jag känt mig mer förkyld än gravid. Tur att Skrutten sparkas någon gång då och då, så jag inte glömmer bort honom/henne. Mamma kom och hämtade barnen från dagis, så jag har kunnat ligga i soffan och känna mig ynklig ända tills det var dags att fixa middag. Skönt att få vila ordentligt! :-)