Man ska inte ropa hej....

Jag trodde verkligen att sjukdomarna hade vänt här i familjen, men inte då... :-( Både sonen och dottern vaknade upp med feber i morse igen. :-( Skruttan har dessutom vägrat både äta och sova, så till slut tog jag henne i famnen och la mig med henne. Då somnade hon i allafall. Under den tiden han både de större barnen och maken också somna i soffan, så svärmor tyckte att hon lika gärna kunde gå och lägga sig hon också. :-) Så alla har nu sovit flera timmar och ingen har hunnit fundera på middag. Vi enades om att maken fick åka och köpa kinamat. Det ska bli gott!! Nu har Skruttan äntligen ätit också - första gången på 7 timmar. (Vilken befrielse!) Såna långa uppehåll gör hon inte ens på natten, så jag vet inte vad det har varit med henne idag.

Nu har det varit någon som varit krasslig hos oss ända sen strax innan Lucia. Jag håller både tummar och tår för att det är sista rycket nu, så vi kan få en sjukdomsfri nyårsafton i allafall. Apropå nyårsafton - om någon har något spännande tips på mat lämplig att äta då, så tar jag tacksamt emot tips. Jag har helt idétorka.
#1 - - mamma:

Tacos är ju gott och enkelt. Även flygande jacob är ju en höjdare( fniss,fniss).

#2 - - Adrian:

Vi ska nog grilla med B & P faktiskt, gjorde det förra året och det blev supergott. Med en klotgrill går det jättebra att grilla på vintern. Förra året blev det en hel rostbiff, får se vad det blir i år.

#3 - - kusinen, igen:

Nämäh.. ännu mer feber? Fy vad jag tycker synd om er! Här hostas det lite sedan några dagar tillbaka, men ingen är direkt sjuk. Har hysterisk bacillskräck och dammsuger och skurar hela tiden.. måste bero på hormonerna (hoppas jag, annars ser ni mig snart i programmet "outsiders"). Vad gäller nyårsmat tycker jag att din mammas smördegsinbakade fläskfiléröra är det bästa i hela världen....

#4 - - Ingrid Persson:

Idétorka är jag välbekant med. Vi ska iaf göra en VB-ostpaj till förrätt som vi serverar som tårtbitar tillsammans med romröra, enkelt att förbereda och delicious. Till huvudrätt ska vi göra nåt av älg eftersom en av oss har en sån i frysen, men vad = ???. Till efterrätt bliva det åkerbärsparfait. Good luck. Behöver ju inte vara avancerat för att vara gott. Kram och gott nytt år!